top of page
  • Denisa Sciortino

Doktor amatér


„Au au au au au au au!” Moje tělo mi právě nemilosrdně připomíná, že příštích pár měsíců si na záda nesmím beztrestně lehnout ani na 5 minut. Odpočinek na břiše je taktéž už nějakou dobu ze hry, takže mi zbývá jen stabilizovaná poloha na boku.


„Mami, jsi ok?” ptá se mě starostlivě můj syn Filipe, jehož míra empatie přivádí kdekoho k slzám. Když si před ním postěžujete na bolest nějaké části těla, neprodleně vyrazí na záchrannou misi. Pofoukat, opusinkovat a jste zase jako rybička.


„Jojo, Fili, neboj!” snažím se dělat statečnou. Filipe zkoumavě pozoruje mé zoufalé pokusy vstát z gauče doprovázené hekáním a klením.


„Mami, you need a doctor!” (potřebuješ doktora) Tříletá očka zajiskří, kostky Lega padají k zemi a můj zachránce běží pro svůj lékařský kufřík.


Já se mezitím opravdu snažím zvednout, protože to poslední, co teď potřebuju, je doktor, jenž neabsolvoval ještě ani školku. Rizika neodborné péče samozvaného lékaře jsem ovšem měla zvážit, než jsem bezstarostně zaujala tu nešťastnou polohu.


Vtom už se ke mně rychlostí blesku řítí malý záchranář. „Mami, záda bolí?”


„To je dobrý, Fili. Hraj si s Legem,” snažím se ho odbýt a zároveň se sunu se slzami v očích k zemi.


„Mami, počkej, pomoc! I help you!” Uklidňuje mě a chystá si nástroje. Jako první vytahuje plastovou injekci, kterou mi bez váhání píchne do nejbližšího místa.


„Díky, Fili, už je to dobrý. “ Pan doktor je evidentně jiného názoru, protože na další zákrok si vytahuje své veliké učené brýle, které si nasazuje na zvlášť těžké případy.


Další na řadě je kladívko. To si vypůjčil spolu s pilou ze své kutilské sady. Oba nástroje jsou ze dřeva. Neubráním se představě, že mě kladivem omráčí a pak mi A) upiluje končetiny, nebo B) uteče z bytu, sjede výtahem do přízemí a požádá náhodného kolemjdoucího, aby zavolal opravdovou záchranku.


„Pššt, mami, relax,” uklidňuje mě s jednou rukou za zády. Při pohledu do kufříku vylučovací metodou přijdu na to, že chybí teploměr. Najednou mi začne vysychat v hrdle ze strachu, že si vzpomene, jak byl minulý týden nemocný a já mu měřila teplotu. REKTÁLNĚ….

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Hovory s F

bottom of page